חנות אונליין
077-8038596
תאורה שקועה

עיצוב תאורה שקועה בבית דורש תכנון, יצירתיות והתחשבות בגורמים שונים. כשלכל חלל בבית תכלית משלו ומטרות שונות שהוא נועד לשרת, חשוב לבחון היטב גם את הפן הפרקטי וגם את הפן העיצובי, כך שהסוג יוסיף רובד מעניין לחלל, ישדרג את ניראותו ולא יגרעו ממנו. קיימים אינספור רעיונות ודרכים יצירתיות לשלב גופי תאורה מסוגים שונים, ביניהם צמודי קיר, גופים שקועים בתקרה או תלויים, גופים עומדים ועוד, המבחר הוא עצום, ובעת עיצוב הבית חשוב לשלב גופים שונים שיהיו גם דקורטיביים וגם תכליתיים וישרתו את כל בני הבית במהלך הפעילויות השונות, המתרחשות בחללים השונים בבית.

מהי תאורה שקועה

למעשה מדובר בגופים מיוחדים המוטמעים בתוך הקירות עצמם ואינם תופסים מקום, כשמם כן הם תאורה שקועה. בעבר השימוש בהם היה מעט בעייתי עקב ההגבלה על כמות וסוג המנורות שהיו ניתנות לשימוש בגופים אלו, אך כיום הם הפתחתו רבות, וניתן להתקינם ללא בעיה עם כל סוגי המנורות, יחד עם זאת הם מהוות היום פתרון ראווה מנימליסטי שמוסיף לעיצוב הבית/משרד/בניין וכולי.

איפה ניתן להתקין אותם

  1. בתקרה - ניתן להתקין אותם בכל תקרה, במקרה של בטון חשוב לבצע הכנה לפני, אך כל עוד קיים חיבור לחשמל או אפילו הכנה לחוטי חשמל יהיה ניתן להתקין תאורה שקועה בתקרה. ההתקנה הינה קלה עד לרמה שתוכלו לעשות זאת אפילו לבדכם, למשל אם מדובר בתקרת גבס תוכלו לחתוך לבדכם עם סכין את האזור עפ"י הקוטר של גוף, כדי להכין את המקום שבו הוא ישב. 
  2. בקיר - אחד הפתרונות הנפוצים ביותר כשרוצים לשמור על מראה נקי, יוקרתי, קלאסי וחלק בקיר מבלי בליטות של מנורות כאלה ואחרות. היתרון של גופים אלו שניתן להשקיע אותם בכל סוג של קיר לבנים, קרמיקה, בטון, עץ ועוד כל עוד ההכנות יתבצעו כראוי באותו האזור ושכמובן שיהיו שם חוטי החשמל או הכנה שלהם לפחות. כשמדובר בגוף בקיר ישנם אופציות רבות מאוד, גופים ארוכים, רחבים, צרים, מרובעים כך שכל אחד יוכל למצוא בדיוק את הפתרון המתאים ביותר עבורו.
  3. בפרגולה - יש לכם חצר, גג או כל מקום אחר עם פרגולה מאלומיניום/עץ גופי תאורה שקועה יוכל להיות פתרון נהדר עבורכם, בגלל שנורא קל להתקין עליהם את גופי התאורה שקועה ובנוסף הם גם מאוד מתאימים למקומות האלה לאוורית חוץ, הם משנים מאוד את עיצוב המקום ומשדרגים אותו בקלות. מה גם שפרגולות עץ ואלומיניום לרוב אינן גבוהות במיוחד, כך שהתקנת גוף תאורה תלוי או אפילו צמוד יכול להפוך לאלמנט שמפריע ומצמצם את האזור ישיבה.
  4. בדק - כשמודבר ברצפה העשויה מדק, הפתרונות הינם מעניינים כי ניתן למצוא גופים צרים במיוחד וקטנים בסגנונות רבים על מנת שיוכלו לשמש בבטחה בדק. ניתן לשקע אותם לאורך הדק עצמו, ברצפת הדק ואפילו במעקות להשלמת המראה הקלאסי והמדויק. ניתן גם לגוון עם צבעים כמו אדום, או ירוק באזור עם צמחייה למשל כדי להדגיש את הצבע הירוק.
  5. בארון - בשנים האחרונות נורות בארונות הבית הפכו להיות פופלריים במיוחד. ארונות הם מטבעם חשוכים, ועל מנת למצוא דברים בארון בשעת הערב, או באמצע הלילה מבלי להדליק את האור ולהעיר את כל הסובבים בחדר, תאורה שקועה בארון הינה פתרון נפלא, ניתן לשקע אותה בדפנות הארון בקלות. מיותר לציין שתאורה רגילה שמכניסים לארון תופסת המון מקום יקר, אך חשוב מזאת היא מהווה סכנה, מפני שהיא מתחממת ועלולה לגרום לשריפה.

למה כדאי להתקין גופי תאורה שקועים בתקרה?

מחפשים תחכום, אסתטיקה ויופי? גופי תאורה שקועים בתקרה הם אחת האפשרויות הטובות ביותר מכמה סיבות: תאורה שקועה בדק דורי קמחי

  1. היא תמיד מעניקה מראה נקי ואסתטי. היא מאוד אלגנטית ומשתלבת נפלא עם כל סגנון עיצוב.
  2. התקנה בתקרה של גופי תאורה שקועים אינם גוזלים שטח מהחלל, ולכן הם שומרים על תחושת המרחב והחופש בחלל.
  3. היא מתאימה מאותה סיבה גם לתקרה שהונמכה מסיבות דקורטיביות או מתוספת שנעשתה עבור מזגן לדוג'.
  4. גופי תאורה שקועים אומנם לא שופכים אור על כל החלל, אך הם מוסיפים פן עיצובי מרשים ומפואר, אם כי בטוב טעם, שמסייע ליצור אווירה ייחודית מבלי לנקר עיניים או לגזול יותר מידי תשומת לב.
  5. שימוש בהם בתקרה לחללים שונים, ביניהם מבואת הכניסה לבית, הסלון, המטבח, פינת האוכל, הפטיו, המדרגות והמסדרון.
  6. אם החלטתם לעשות לבית מתיחת פנים, תאורה שקועה היא בחירה מצוינת. אתם לא חייבים להחליף את כל הגופים בבית, אך תוספת זו בהחלט תוסיף ליופיו של החלל ולא תעלה לכם הון תועפות.
  7. גוף חבוי יכול להדגיש או להבליט דקורציות, עציצים, פסל או תמונה וכדו' ולהוסיף רובד נוסף לתאורה בחלל.
  8. היא מתאימה במיוחד למסדרון ולמדרגות, כיוון שהיא מסמנת את הדרך בשעות החשיכה באור רך ועדין.

לשדרג את הבית עם גופי תאורה שקועה

גופי תאורה שקועים בתקרת גבס מונמכת הן אחת הדרכים הפופולריות לשדרוג החללים המרכזיים בבית. הוספת גופי תאורה לסלון, למטבח, לפינת האוכל או לפרוזדור עם נורות לד שקועות בתקרה במגוון צבעים מוסיפה אווירה לכל מאורע. אפשר לעשות זאת ב- 3 דרכים:

  1. האפשרות הראשונה היא התקנת פס צבירה שקוע בתקרת גבס על גבי פרופיל ללא צורך בהברגה, ובו מתקינים מספר מנורות לד. על גבי הפרופיל ניתן להתקין ספוטים בקו אפס עם התקרה.
  2. האפשרות השנייה כולל ספוטים בולטים על גבי פס הצבירה עם נורות לד.
  3. האפשרות השלישית כוללת מנורות לד נסתרות סביב הנמכת התקרה בגבס.

תאורה שקועה בתקרת גבס

הם בחירה פופולרית עבור חללי מגורים ומסחר. הם בדרך כלל מוגדרים לתוך תקרת גבס וניתן להתקין אותם במגוון דרכים שונות.
ההתקנה הנפוצה ביותר היא כאשר האור השקוע מכוון בזווית, כאשר הקצה התחתון של המתקן ישר עם משטח התקרה. האפשרות השנייה היא לשקוע אותם עד לתקרת גבס כך שיראו רק מלמטה.
ניתן להתקינם במגוון דרכים שונות, אך שתי שיטות פופולריות כוללות הצבתם על זווית או שקיעתם עד לתקרת גבס כך שהם נראים רק מלמטה.

איך לבחור את הצבע הנכון לתאורה שקועה

נתחיל בשאלה איך לבחור בכלל תאורה שקועה? כל שקועי תקרה קיימים במבחר גדלים, מידות ועיצובים, וחשוב להתאים אותם לקו העיצובי של החלל. חשבו לאיזו מטרה הם מיועדים, האם לצורך הבלטה והדגשת דקורציות או ליצירת אווירה אינטימית וחמה, האם נחוצים לכם גופים מתכווננים לשינוי כיוון אלומת האור וכדו'.
הצבע של התאורה הוא גורם חשוב מאוד בעיצוב החדר. הוא יכול להשפיע על האווירה בחדר, על התחושה שהוא משדר ועל האופן שבו אנחנו רואים את החפצים בחדר.תאורה שקועה בחדר שינה
כאשר בוחרים צבע, חשוב לקחת בחשבון את האלמנטים האחרים בחדר, כגון הצבעים של הקירות, הרהיטים והאביזרים. חשוב גם לקחת בחשבון את התחושה שאתם רוצים ליצור בחדר.

להלן כמה טיפים לבחירת צבע לתאורה שקועה

  • אם אתם רוצים ליצור אווירה רגועה ועוטפת, בחרו אור חם.
  • במידה ואתם מחפשים אווירה אנרגטית ותוססת, בחרו אור קר.
  • במקרה שאתם רוצים לייצר אווירה אינטימית, בחרו גוון אור דהוי.
  • אם אתם רוצים ליצור אווירה יוקרתית, בחרו גוון אור לבן.

בנוסף, חשוב לקחת בחשבון את עוצמת האור. העוצמה צריכה להיות מספקת כדי להאיר את החדר בצורה נוחה, אך לא חזקה מדי כדי לא ליצור תחושה מטרידה.

מה עוד חשוב לדעת?

אם בחרתם לשלב גופי תאורה שקועים, כדאי לתכנן היכן הגופים יוצבו מבעוד מועד. תכנון מוקדם יסייע לכם לחסוך עלויות מיותרות ותיקונים הודות ללקיחת החלטות נכונה ומושכלת.

בנוסף, חשוב לבחון מהו עובי התקרה עליה אתם מעוניינים להתקין את הגופים. מומלץ להתייעץ עם אדריכל או מומחה מטעם חברת תאורה, שיבחן האם ניתן להתקין את התאורה שקועה בתקרה הקיימת, או שיש צורך לבצע הנמכת תיקרה, שתיתן עומק, בו יושקעו הגופים.

דוגמאות לגופי תאורה שקועה

תאורה שקועה בתקרהתאורה שקועה במדרגותתאורה שקועה בפרגולהתאורה שקועה בקיר

לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:

* אנא הכנס/י שם מלא
* אנא הכנס/י טלפון
לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:
אנא הכנס/י שם מלא
אנא הכנס/י טלפון
דרגו את תאורה שקועה:
תודה על הדירוג, דירגת:
מדרגים: 3  ממוצע: 5
צרו קשר  077-8038596
השאירו פרטים:
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ