חנות אונליין
077-8038596

עיצוב תאורת גינה כך תעשו את זה נכון

עיצוב תאורת גינה

על אף הצפיפות הרבה שבה חיים חלק נכבד מתושבי ישראל, עדיין ישנם רבים אשר ידם משגת או אשר מוכנים להרחיק מעט מן המרכז הסואן כדי לגור בנחלה רחבת ידיים בה יוכלו להגשים את חלומם לגינה ירוקה ומרחבים פתוחים.

כמו כן, אם התמזל מזלכם להחזיק בגינה שכזו, חשוב לא פחות לדעת כיצד להאיר ולקשט את אותה גינה באמצעות עיצוב תאורת גינה עדכני ומדויק – כזה שמדגיש את החלקים הנכונים בגינה שלכם ומשחק בצורה אסטטית ומחושבת עם הנפח שלה ותחושת המרחבים שבה.

לפני שנתחיל, אנחנו ממליצים לקרוא גם מאמר המדבר בכלליות על עיצוב תאורה בבית.

הגינה צריכה להיראות בלילה אחרת משהיא נראית ביום

כאשר אנחנו עוסקים בעיצוב תאורת גינה, חשוב להבהיר בראש ובראשונה שמטרת תאורת הגינה היא לא להציג את הגינה בדיוק כפי שזו נראית בשעות היום, אלא דווקא לתת לה נופך וזווית שונה מאשר ניתן לקבל במהלך שעות השמש.

כלומר, עיצוב תאורת גינה נכון הוא כזה שנותן לכם להנות מ- 2 גינות שונות, זו של שעות היום לעומת זאת של שעות הלילה, כאשר לכל אחת מהן יש תפקיד ושימוש שונה לחלוטין.

לדוגמה, במהלך שעות היום הגינה מהווה יותר מקום למשחק עבור ילדים או בעלי חיים, כאשר לרוב בשעות הלילה גינות משמשות יותר כפריט נוי אשר נבחן מרחוק – ובהתאם התאורה שמוכנסת אליו צריכה להיות כזו שמעצימה את היבט זה.

לכן, מומלץ השימוש באמצעים מעצימים וכאלה שייתנו תחושה שהגינה הפשוטה שלכם הפכה עם רד השמש לגן מפואר ומלכותי שמדגיש את נקודות הכוח של הגינה, אלו שקשה להבחין בהם כאשר הכל גלוי וחשוף.

שימוש באור צהוב וחמים

כמו כן, היות וגינות בשעות הלילה הן לרוב אזור ישיבה אינטימי ונעים, מומלץ השימוש בגופי תאורה אשר מאפשרים ישיבה חמימה שאינה מערבת אלמנטים לבנים המזכירים גוון משרדי. כלומר, כאשר אתם מאירים את הגינה שלכם, מומלץ לא רק לבחור בגופי תאורה יפים ועיצוביים, אלא גם להקפיד כי המנורות עצמן יהיו בצבעים שמאפשרים להנות מהגינה ולא יזכירו פרוג'קטור שמירה.

לחצו לקריאה מעמיקה על מנורות קיר לגינה.

בנו את תאורת הגינה בשכבות

בנוסף לכך, כאשר מתכננים תאורת גינה מומלץ להפריד ולחצוץ בין גופי התאורה השונים שאתם מתכננים להקים בגינה. כלומר, במקום לחבר את כלל גופי התאורה למתג אחד ויחיד שבהרמה אחת מאיר או מחשיך את הגינה כולה – חלקו את הגינה לשכבות בהתאם לשימוש שלה.

כך למעשה ניתן לדוגמה להאיר את הגינה כולה כאשר יושבים בה, להאיר את חלקה כאשר אתם יושבים בפנים עם האורחים שלכם, כמו גם להשאיר נוכחות מינימלית כאשר אינכם בבית או כאשר הלכתם לישון – כפריט נוי עיצובי לכל דבר ועניין.

שלבו בגינה פסלים ופרטי נוי נוספים

כמו כן, טרנד חם ומרשים במיוחד מעולם תאורת הגינה הוא כזה שבמסגרתו מתבצעת תאורת גינה דווקא לא לעבר הצומח בלבד, אלא גם לעבר פסלים ומעשי אומנות אשר מחדדים את היותה של הגינה מרעננת וייחודית.

היעזרו במעצב גינות / יועץ תאורה

רבים הישראלים אשר בעת הצורך לעצב גינה – הן בהיבט העיצוב עצמו והן בעבור עיצוב התאורה שלה, בוחרים להתמודד עם המלאכה לבדם וללא סיוע חיצוני. לעומת זאת, כאשר משלבים יועץ תאורה מוסמך כחלק מבניית הגינה ו/או גופי התאורה בה – ניתן להימנע מצעדים בלתי הפיכים שיצרו את רגליכם, כמו גם לממש את עד תום את הפוטנציאל של הגינה שלכם.

לכן, לפני שתקבלו כל החלטה בנושא מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע ולשמוע את חוות דעתם לגבי נקודות החוזקה והחולשה של הגינה שלכם, כמו גם כיצד אלו משפיעות על האופן שבו נכון להאיר אותה.

היכונו לחורף

אף על פי שישראל היא מדינה חמה שבה ישנם לא פחות מ- 300 ימי שמש בשנה, עדיין ימי גשם ורוחות מהווים מנת חלקם של חלקים רבים מארצנו הקטנה. לכן, כאשר אתם מקימים גופי תאורה ברחבי הגינה, חשוב להקפיד כי אותם גופים אינם חשופים לנזקי גשם או רוח, כלומר החשמל שלהם אינו חשוף, והינם מעוגנים.

חלק מעיצוב הגינה מערב גם היערכות אל מול יתושים

לאור כניסתו של יתוש הנמר האסיאתי בשנים האחרונות לנוף הישראלי ובעיקר בלילה, כיום עיצוב גינה מערב בצורה בלתי מבוטלת גם היערכות אל מול מזיקים כדוגמת יתושים – כחיה הנמשכת לאור ושהכנסת תאורת גינה לגינה עצמה יכולה למשוך.

לכן, בד בבד כאשר אתם מתכננים את תאורת הגינה שלכם, הקפידו להקדיש גם מחשבה לאופן שבו אתם מתכננים להדוף או להתמודד עם היתושים שצפויים להגיע בהתאם.

תאורת גינה – ברת השגה אך מצריכה מחשבה

כמו שבטח כבר הבנתם, כדי לממש עד תום את הפוטנציאל של הגינה שלכם ולהפיק ממנה את המירב בשעות האור ובשעות החושך כאחד, לא ניתן להימנע מהקמת תאורת גינה איכותית, וכזו שתחשוף היבטים ורבדים שאף אתם לא ידעתם שקיימים ממש בחצר האחורית שלכם.

מנגד, מדובר במלאכה שמומלץ להשקיע בה מחשבה יתרה ולהיעזר במסגרתה בסיוע מומחים על מנת להבטיח שתסחטו כל טיפה מהלימון, כאשר לעתים רבות מדובר בסיוע שעל חודו נקבעת הצלחת התהליך.

 

לצפייה בקטלוג תאורץ חוץ.

 

*מאמר זה נכתב על ידי קמחי תאורה.

לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:

* אנא הכנס/י שם מלא
* אנא הכנס/י טלפון
לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:
אנא הכנס/י שם מלא
אנא הכנס/י טלפון
דרגו את עיצוב תאורת גינה כך תעשו את זה נכון :
תודה על הדירוג, דירגת:
מדרגים: 2  ממוצע: 5
צרו קשר  077-8038596
השאירו פרטים:
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ