חנות אונליין
077-8038596

הטרנדים האחרונים בעיצוב תאורת פנים

הטרנדים האחרונים בעיצוב תאורת פנים

תאורת הפנים מהווה כיום אולי הנדבך המרכזי ביותר כשזה נוגע לעיצוב פנים, כאשר קרנה עלתה במיוחד בשנים האחרונות כאמצעי אלגנטי ומתוחכם שמאפשר לרבים להכניס זווית אישית וייחודית לתוך החלל הפרטי שלהם.

כמו כן, רבים ומתרבים הטרנדים השונים שקיימים בעולם תוכן זה, החל ממינימליסטי וצנוע ועד כדי הארת איורי בד מפורסמים מבפנים, כאשר במאמר הקרוב ננסה לעשות סדר בטרנדים האחרונים שצצו לאחרונה.

ירוק יותר וצנוע יותר

אילו בעבר גופי תאורה התרכזו בעיקר בהתזת אור לכל עבר בחלל החדר, כאשר היוקרה הייתה משולה ליכולתו של גוף תאורה להאיר את אשר מסביבו, כיום המגמה הנוכחית היא יותר ירוקה וכזו אשר במסגרתה מתקיימת צריכה נמוכה של חשמל, כמו גם כי במקרים רבים אותם גופי תאורה (במיוחד בעבור תאורת גינה) שואבים את כוחם מן השמש.

כלומר, שכיח במיוחד לראות כיום מנורות מודולריות אשר ניתן להתאים את כמות האור שיוצאת מהן בכל רגע נתון, כמו גם מנורות חוץ אשר מוארות באמצעים סולאריים וללא חובה לחיבור קבוע לחשמל.

בנוסף, השימוש היום בנורות חסכוניות יותר וירוקות יותר הוא בגדר ברירת מחדל, כאשר עולם עיצוב הפנים אימץ ב- 2 ידיים את הגל הסביבתי שפוקד את העולם המערבי לאחרונה.

מינימליסטי ומתחבר לשאר חלקי הבית

כמו כן, היום נפוצים במיוחד גופי תאורה מינימליסטיים וכאלה אשר מתחברים עם צבעי הבית והתקרה, כאשר לאור זאת הם אינם בולטים בחלל החיצוני וקשה ההבחנה בהם. היתרון בקו עיצובי שכזה הוא ההפתעה שנלווית לתאורה המגיחה ממקומות לא צפויים, כמו גם כי מדובר בפתרון אלגנטי וקליל במיוחד למי שמאס בגופי תאורה גרנדיוזיים ששולטים בכל חלל החדר.

גוף תאורה אומנותי ומחאתי – העברת מסר דרך תאורה

בנוסף, ישנם גופי תאורה רבים אשר מעבירים מסר אומנותי או חברתי דרך גוף התאורה עצמו, כשדרך אותו גוף תאורה מתאפשר לבעליו למעשה ליצוק לתוכו את השקפתם או אופיים האישי. לדוגמה, ניתן לראות היום גופי תאורה שמהווים למעשה יצירות אומנות מודרנית או כהכלאה בין צורות גאומטריות, כאשר פרט כמובן לשימוש המעשי של הארת החלל – מתווסף גם אלמנט אומנותי או מחאתי מסוים.

טרנד הוינטג' – מנורות פחם או גופי תאורה עתיקים

טרנד הוינטג' עושה גלים בכל היבטי חיינו הנוכחיים, כאשר פרט כמובן לתנודות באופנה שמחזירה בימים אלו סגנונות שהיו נפוצים בשלהי שנות ה- 70 עד תחילת המילניום, גם בעיצוב הפנים ניתן לראות חזרה למקורות.

החזרה לאותן מקורות מתבטאת בעיקר בשימוש בגופי תאורה עתיקים במיוחד, כדוגמת עששיות או מנורות פחם, כאשר אף על פי כי ברור לכל שלא מדובר בהעתק מושלם של אותן מנורות מאז (במקרה שדאגתם איך תצליחו לקנות פחם או נפט), אותם גופי תאורה נותנים הווי כפרי עתיק לחדר, בנוסף להיותם מעבירים מסר ייחודי גם כן.

מפואר וגרנדיוזי

אם בעבר שנדלירים נוצצים היו מנת חלקם של העשירים בלבד, הרי היום שכחלק מהגלובליזציה והירידה הדרמטית במחירי גופי התאורה – כל אדם יכול לרכוש לביתו במחיר שווה לכל כיס גם גופי תאורה מפוארים וגרנדיוזיים.

כלומר, אף על פי שמדובר בסגנון שיותר התאים לאמצע עד סוף המאה הקודמת, עדיין רבים מעוניינים להגשים חלומות ישנים כאשר הם בוחרים בגופי תאורה גדולים ומרכזיים אשר תופסים את העין מיד.

כמו כן, לאותם גופי תאורה יש לרוב עיצוב מט או גימור תאורה שמושך את העין ומשרה על כלל המבנה אווירה יוקרתית ואלגנטית במיוחד.

לעומת זאת, יש לציין כי כאשר נעשית בחירה של גוף תאורה גדול שאינו מתאים לחלל החדר, לפעמים ניתן ליצור את האפקט ההפוך כאשר אותו גוף תאורה למעשה פוגע ומשנמך את רמת היוקרה של הדירה עצמה.

רוצה לומר, כשבוחרים לדירת סטודיו שנדליר ענק ונוצץ, לפעמים נוצרת תחושת אי נוחות או סלידה מגוף התאורה עצמו, פשוט כי האחרון לא מתאים לחלל בו הוא הותקן – כעדות לכך שכל גוף תאורה צריך להיבחר בסום שכל ולא כאובייקט בודד, אלא כחלק מהאקלים בחלל כולו.

מתלבטים איזה טרנד מתאים לכם? פנו ליועץ תאורה

כמו שבטח שמתם לב, טרנדים בעולם התאורה כמו כל עולם תוכן שמתעדכן ללא הפסקה, באים ונעלמים מסביב לשעון – כאשר מה שנכון ואופנתי כיום לא בהכרח יקרוץ לרבים מחר.

בנוסף לכך, כאשר מחפשים כיוון עיצובי שמתאים לבית הפרטי שלכם, מומלצת במיוחד ההתייעצות עם איש מקצוע מטעם קמחי תאורה אשר יוכל לחדד ולדייק את הבחירה שלכם, ולהבטיח שלא יצא שכרכם בהפסדכם, כלומר – שלא בחרתם בגוף תאורה שלא מחזק או חלילה אפילו מחליש את עיצוב החדר.  

לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:

* אנא הכנס/י שם מלא
* אנא הכנס/י טלפון
לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:
אנא הכנס/י שם מלא
אנא הכנס/י טלפון
דרגו את הטרנדים האחרונים בעיצוב תאורת פנים:
תודה על הדירוג, דירגת:
מדרגים: 2  ממוצע: 5
צרו קשר  077-8038596
השאירו פרטים:
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ