חנות אונליין
077-8038596

כיצד תבחרו נכון גופי תאורה לחדר ילדים?

תאורה בחדר ילדים

לתאורה מגוון פונקציות מלבד להאיר את החלל. היא יכולה להגדיר את הטון של החדר ולהשלים את הסגנון העיצובי, ליצור אווירה ואפילו להשפיע על מצב הרוח או יכולת הריכוז של השוהים בחלל. מגוף תאורה עומד לצד כורסת ההנקה ועד לתליון ייחודי תלוי בחדר המשחקים, יש הרבה רעיונות תאורה לחדרים השונים ברחבי הבית. בשורות הבאות נבחן כמה מהעקרונות הבסיסיים לעיצוב תאורה לחדר ילדים, שיעזרו לכם לבחור את התאורה האידיאלית בחדרי הילדים בביתכם.

בססו את גודל גופי התאורה בהתאם לגודל החדר

אם יש לכם די מקום, תוכלו למקם גוף תאורה עומד בפינת החדר, לצד כורסת הנקה או בסמוך לפוף שבו אתם נוהגים לקרוא סיפור לילדכם. חשוב לוודא שגוף התאורה יציב ואינו מסוכן, שכן ילדים עלולים להיתקל בו בטעות. כמו כן, התקנת גוף תאורה מסוג זה תיעשה רק אם החדר אינו עמוס ויש בו די שטח פנוי.

חדרי שינה לילדים דורשים מגוון אפשרויות תאורה

הקפידו להתקין מנורת לילה בהישג יד. רצוי שתהיה מנורה שמתחברת לתקע, כך שהסוללה לא תיגמר באמצע הלילה. כיום ניתן למצוא מגוון גופים שניתן לעמעם לפי הצורך. אולם, חשוב לוודא שתאורת הלילה בחדר הילדים לא תהיה חזקה מידי כדי להבטיח שינה רצופה ורגועה.

מנורת שולחן יכולה לסייע לילדים כאשר הם עוסקים בעבודות יצירה, בקריאה או בהכנת שיעורי הבית. קחו בחשבון, שמנורות שולחן יכולות להיות אלמנט דקורטיבי ופרקטי בו זמנית. בחרו את גוף התאורה כך שיקנה ערך מוסף לעיצוב חדר הילדים.

מנורות בעיצובים שונים עשויות להיות ידידותיות לילדים קטנים ופעוטות. חשוב מאוד לבחון את הצל שמטיל גוף התאורה ולבחור מיקום אידאלי שיקנה לחדר תחושת שלווה ורוגע.

תאורה לחדר ילדים חייבת להיות גמישה

בבחירת תאורה לחדר ילדים חשוב להתייחס לעוצמת הנורה, שכן היא צריכה להתאים לגילו של הילד. לפעוטות מספיק אור רך כדי להירדם בשקט. גם לצורך החלפת הטיטול וההאכלה בלילה אתם לא זקוקים ליותר מאור עמום ונעים בגוון חם.

ילדים גדולים אוהבים לקרוא לפני השינה, ולכן כדאי להתאים להם תאורה בעצימות גבוהה יותר. גופי תאורה שממוקמים לצד המיטה – תלויים על הקיר או ממוקמים על השידה – וניתנים לעמעום יכולים להיות פתרון מושלם לצרכים המשתנים של הילד.

ילדים שזקוקים למנורת שולחן בעת הכנת שיעורי הבית יפיקו תועלת מרבית ונוחות מקסימלית מגוף תאורה עם זרוע גמישה, שמאפשרת להתאים את זווית האור. אם אתם ממקמים מעל שולחן הכתיבה פמוט, וודאו שהוא ניצב 30 ס"מ מעל ראשו של הילד ובזווית של 60-70 מעלות, כך שהוא לא יטיל צל על שטח העבודה שלו.

ילדים גדלים בזמן שהם ישנים. מה הקשר של התאורה בחדר הילדים לשינה?

טמפרטורת האור עשויה להשפיע על היכולת של הילד שלכם ליפול לשינה עמוקה בשעות הערב. אור קר (לבן) בדרך כלל שומר על ערנות גבוהה ומעכב את הפרשת המלטונין, הורמון מקדם שינה. לעומת זאת, אור חם (צהוב) גורם להפרשת המלטונין ומקדם שינה. בבחירת תאורה לבית בכלל, ולחדר הילדים בפרט, כדאי לקחת זאת בחשבון.

פרט לכך, חשוב לוודא שהאור בחדר השינה של הילדים אינו חזק מידי, גם בגלל שזה עלול להפריע לאיכות השינה, אך גם מכיוון שזה עלול למנוע הפרשה של הורמון הגדילה, שמופרש רק בזמן שנת הלילה, ובתנאי שהילד ישן בחושך.

אם הגעתם עד כאן, יש לכם די אינפורמציה כדי להתאים את גופי התאורה לחדר הילדים בביתכם.

יועצי התאורה המומחים של קמחי תאורה ישמחו לתת לכם עצות נוספות, שיעזרו לכם לעצב את התאורה האידאלית ביותר לחדר ילדכם. 

לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:

* אנא הכנס/י שם מלא
* אנא הכנס/י טלפון
לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:
אנא הכנס/י שם מלא
אנא הכנס/י טלפון
דרגו את כיצד תבחרו נכון גופי תאורה לחדר ילדים?:
תודה על הדירוג, דירגת:
מדרגים: 2  ממוצע: 5
צרו קשר  077-8038596
השאירו פרטים:
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ