חנות אונליין
077-8038596

תאורה לחדר שינה

בחירה חכמה של גופי תאורה מעוצבים לחדר שינה

תאורה לחדר שינה

כשמדובר על בחירת תאורה לחדר שינה, חשוב להבין שחדר השינה הוא אחד החללים בבית בו אנו לא מבלים מספיק מעבר לשעות השינה שלנו אך הוא נחשב עדיין אחד החדרים החשובים בבית. מלבד השינה אנו מבצעים פעולות נוספות בחדר כמו קריאה, צפייה בטלוויזיה ולעתים אפילו עובדים קצת בפינת עבודה בחדר. בכדי לבחור את גופי התאורה המתאימים  הכנו רשימת טיפים שיעזרו לכם, ועל כך נפרט בהרחבה.

איך לבחור מנורות לחדר שינה?

המגוון הרחב של גופי תאורה תלויים מיוחדים מעוצבים לחדר שינה מציבים בפני מעצבים משימה מהנה ומאתגרת בעת ובעונה אחת. יחד עם זאת, המבחר האינסופי, סגנונות העיצוב ושפע הגוונים עלולים להפוך את עיצוב התאורה בחדר השינה למעין הליכה על חבל דק, כיוון שדווקא מה שנראה פשוט כל כך מטבעו, טומן בחובו מספר שכבות של מורכבות, וחשוב לדעת כיצד לתמרן בין הרעיונות העיצוביים לבחירה בגופים פרקטיים, שיעניקו את התפוקה הרצויה והמתבקשת בצורה מדויקת.

המשימה - בחירת גופי תאורה מעוצבים לחדר שינה

כדי להצליח בבחירת גופי תאורה מעוצבים לחדר שינה בצורה חכמה, חשוב להבין את יסודות התאורה וסכמת הצבעים של חדר השינה. חדרי שינה מטבעם הם מקלטים אישיים דרמטיים, רומנטיים, פונקציונליים ומרגיעים, ולכל שעה במהלך הממה או צורך יש להתאים את התאורה.

מאחר והתאורה משחקת תפקיד כל כך חשוב בקביעת טון למצב הרוח החלטנו לתת לכם כמה עצות מהמומחים של דורי קמחי.

תאורה לחדר שינה - הגודל כן קובע

ההיבט הראשון והחיוני ביותר, שמגדיר את אפשרויות התאורה  בעת עיצוב תאורה בבית ובחדר השינה בפרט הוא גודל החדר, ויש להקפיד לבחור גופי תאורה מעוצבים, שיאירו כל פינה בצורה הרצויה. הנטייה הנפוצה היא להציב יותר מידי גופי תאורה בתקווה ששפע התאורה תשקף את סגנון העיצוב, אך בפועל, זה עלול לעשות את הפעולה ההפוכה, ולגרום לפינות שונות בחדר לקבל כמות תאורה שונה, מה שיוצר פינות מוארות מידי או חשוכות מידי ביחס לאחרות.

הטיפ שלנו - עוצמת אור

התאימו גופי תאורה או מנורות שניתנות לעמעום וכך תוכלו לשלוט על רמת האור בחדר. בכדי להפוך את השהות בחדר שינה לנעימה אף יותר תוכלו להתקין גופי תאורה קטנים יותר באזורים מסוימים בחדר שיאפשרו שליטה טובה יותר על האור, מעל המיטה שיהיה ניתן לקרוא טוב יותר, באזור ההתארגנות בבוקר או בפינת העבודה.

סגנון העיצוב הנו בגדר הצהרה

תאורת החדר חייבת לשקף את סגנון העיצוב שלו, ולכן בעיצוב מינימליסטי תאורה המתבססת על שקועי קיר תהיה בחירה מתבקשת, ואילו בעיצוב כפרי פמוטים יוכלו להשתלב באופן מושלם. לכל סגנון ניתן להתאים גופי תאורה שונים, וחשוב לבחון גם את החומרים מהם עשויים גופי התאורה והגוונים השונים.

הטיפ שלנו - התאימו את עיצוב גופי התאורה לחדר

כשרוצים לשדרג מראה של חלל מסוים בין הדברים הראשונים שמשדרגים הם גופי התאורה שמשלימים את הקו העיצובי. חשוב לציין כי רצוי לא להעמיס על חדר השינה עם גופי תאורה גדולים שיתפסו חלק גדול מהחלל. מטרת החדר השינה הוא להשרות רוגע ושלווה, נסו להתאים את גופי התאורה שעוזרים לכם להרגיש זרימה בחלל.

שכבות תאורה מרובות

אין תחליף לשילוב של כמה שכבות תאורה, שיוצרות יחד את האפקט המתבקש. מכיוון שחלק מגופי התאורה נועדו לשמש למשימות שונות או לתת מבטא לחלל, חשוב ליצור את השילוב המנצח, שייתן את המראה המושלם לחדר השינה. תאורה אדריכלית נכונה תדע לבנות את שכבות התאורה בצורה יעילה, חכמה ומדויקת לקבלת האפקט, המראה והאווירה הרצויים.

הטיפ שלנו - כמות גופי התאורה בהתאם לגודל החדר

ככל שהחדר גדול יותר כך נשלב יותר גופי תאורה ולהיפך, אך חשוב מאוד לא להעמיס, אם אתם רואים שמספר גופי תאורה קטן נותן את המענה ומשרה אור נעים בחדר אין צורך להוסיף עוד נקודות תאורה. אפשר לשלב בין סוגי תאורה לדוגמא, גוף תאורה מרכזי בחדר ובנוסף נורות קריאה לצד המיטה או מנורה עומדת בנקודה מסוימת בחלל.

האווירה משתנה

תכונות תאורה שונות מציגות באופן שונה את חדר השינה. בדרך כלל שימוש בדימר מעניק מספר אפשרויות למשחק, שבונים אווירה שונה בהתאם למצב הרוח ולצורך.

הטיפ שלנו - תאורה עמומה

אור מעומם יכול להוות פתרון מצוין במידה ומצאתם גוף תאורה שאהבתם אך עם עוצמת אור גבוה. ישנו מתג מיוחד המותקן במקום המתג הרגיל ודרכו ניתן לשלוט על עוצמת האור, תאורה חזקה יכולה להיות יעילה במצבים מסוימים אך יגיע הרגע בו תרצו לעמם אותה וזה ייתן לכם את המענה. 

אסתטיקה מול ארגונומיה

רבים נוטים להציב את האסתטיקה מעל הארגונומיה, אך למעשה, נברשת או מנורת רצפה עשויה להיראות נפלא, אך אם הן לא מספקות תאורה מתאימה הן יגרעו מעיצוב החלל, ולכן בבחירת גופי תאורה מעוצבים חשוב לקחת בחשבון גם את סוג האור הנכון והמתאים.

הטיפ שלנו - אזור המיטה בחדר

הנקודה העיקרית בחדר היא המיטה, איך לא, הרי בה אנו מבלים את רוב הזמן בחדר השינה והיא לרוב תהיה הרהיט הגדול והמרכזי בחדר. בכדי להתאים את התאורה הטובה ביותר לאזור בו נמצאת המיטה נמקם באופן סימטרי את התאורה בדיוק מעל מרכז מיטה, מצדי המיטה נמקם בצמוד לקיר או מונחים על שידת הלילה מנורות קריאה מעוצבות. עוד דרך להוסיף לעיצוב החלל בעזרת המיטה הוא להוסיף נורות לד מתחת למיטה וכך נוצר לה מעין מראה מרחף מעל הרצפה.

מבול של צבע

יהיה זה צבעו של האהיל או של הנורה עצמה, שינוי דק בגוון יכל לשנות את כל מראה החדר. אורות חמים ומטושטשים מביאים תחושת שלווה, ומתאימים לערב רומנטי, בעוד אורות בהירים מרוממים את פאר החדר והופכים אותו למפתה הרבה יותר. מבחר גופים עם תאורת לד מגיעים כיום בגוונים שונים, שניתן לשלוט בהם באמצעות שלט לבחירת האווירה הרצויה.

הטיפ שלנו - אהילים

חדר השינה מורכב מכמה פריטים ומחומרים שונים, מצעי מיטה, וילונות ארונות, שטיחים שצריכים להתמזג יחד למראה אחיד וזורם. אהילים יכולים להוות פתרון נפלא באיזון וריכוך הפריטים בחדר ובמצב בו החדר שומר על קו וצבע אחיד, הם יכולים להוות תוספת צבע נהדרת, ניתן להוסיף את האהיל על הנורה המרכזית בחדר ואף על המנורות בצד.

2 דברים נוספים שכדאי לקחת בחשבון

גופי מיטה חדשניים

אורות המיטה כבר לא מוגבלים למנורות שולחן פשוטות משני צידי המיטה, וכיום נפוץ להשתמש גם באורות תליון, גופים צמודי קיר מרהיבים ואפילו צמודי תקרה. התוספות הללו מפנות מקום בשידה שלצד המיטה, ומאפשרות לעצב את חדר השינה בצורה לא קונבנציונלית ומסורתית.

חיווט תאורת חדר השינה

בתכנון תאורת החדר חשוב לבחון את מיקום גופי התאורה ביחס לנקודות החשמל. חבל לבנות אסטרטגיית תאורה שלמה שמשתלבת עם הקונספט העיצובי, ונהרסת בגלל חיווט נראה לעין.

לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:

* אנא הכנס/י שם מלא
* אנא הכנס/י טלפון
לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:
אנא הכנס/י שם מלא
אנא הכנס/י טלפון
דרגו את תאורה לחדר שינה:
תודה על הדירוג, דירגת:
מדרגים: 2  ממוצע: 5
צרו קשר  077-8038596
השאירו פרטים:
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ