חנות אונליין
077-8038596

המדריך להתאמת גוון אור לפי חלל החדר

התאמת גוון אור לפי חלל החדר

במאמר זה נפרט כיצד להתאים את גוון האור לכל חדר וחלל בבית או במשרד. לתאורה יש השפעה משמעותית על מצב הרוח בכל חלל נתון. תאורה יכולה להיות חמה ומסבירת פנים או קרה וחשוכה.

התאמת גוון אור לפי חלל החדר יכולה לסייע ליצירת תאורה הרמונית, נעימה ובריאה. טמפרטורת הצבע של הנורה, היא שקובעת עד כמה הצבע של הנורה יהיה דומיננטי.

בנוסף, הגוון עשוי להיות מושפע מהחומר ממנו עשוי גוף התאורה. חומרים נפוצים הינם עץ מתכת או פלסטיק למשל. לכל חומר יש את המאפיינים הייחודיים שלו אשר משפיעים על צבע התאורה.

כיצד לבצע התאמת גוון אור לפי חלל החדר

טעות נפוצה היא לחשוב שגוון האור נקבע לפי הצבע של הנורה או צבעו של גוף התאורה. כאמור, על מנת לבצע התאמה של גוון אור לפי חלל החדר, יש לקחת בחשבון את טמפרטורת צבע התאורה. צבע האור הנפלט מהמנורה נמדד לפי סולם של טמפרטורה הנמדד ביחידות קלווין (K).

ככל שטמפרטורת הצבע גבוהה יותר, כך הצבע יהיה חם יותר בהתאמה. צבעים כגון צהוב, כתום ואדום יופיעו בטמפרטורות גבוהות יותר, וצבעים כגון תכלת וכחול יופיעו בטמפרטורות נמוכות.

סולם הערכים של טמפרטורת צבע התאורה

  • עד 2000 קלווין - צבע צהוב, כתום בדומה לנר.

  • 2000 עד 3200 קלווין - אור חם בגוון צהבהב.

  • 3200 עד 4500 קלווין - אור לבן בגוון בהיר.

  • 4500 עד 6500 קלווין - אור לבן כחול.

  • מעל 6500 קלווין - גוון קר של כחול.

כיצד לבחור את עוצמת התאורה המומלצת

כדי להתאים את עוצמת התאורה הנדרשת עבור כל חדר, יש לקחת בחשבון את סוג האווירה שנרצה להשיג וגם את צורת השימוש. לדוגמא, לשם התאמת תאורה לאמבטיה, יש לבחור בעוצמת תאורה נעימה וחמה יותר. לעומת זאת, תאורה בחללי עבודה משותפים תצריך תאורה חזקה ובהירה.

עם זאת, ייתכן מצב שבו דווקא בחדר השינה למשל, נרצה תאורה חזקה יותר. זאת על מנת לאפשר התבוננות במראה והתלבשות בצורה נוחה. למרבה המזל, גם אם בוחרים בתאורה חזקה, ניתן לשלוט עליה באמצעות עמעם אשר עשוי להנמיך את עוצמת התאורה במידת הצורך.

לקריאת מאמר נוסף המדבר על - תאורה לחדר שינה.

גוון אור מומלץ עבור חדר הסלון

בניגוד למרבית החללים האחרים בבית, הסלון הוא מקום רב תכליתי. בסלון נערכים לעיתים משחקים, אנשים מדברים, נפגשים עם חברים ונהנים. משום כך, נרצה להתאים את התאורה בחלל מיוחד זה, הן למצב של רוגע והן למצב בו נרצה להיות עירניים.

ניתן להשיג זאת על ידי שימוש באור בגוון צהבהב טבעי, המדמה את אור השמש. אור זה גם משרה נוחות וגם מדגיש את הצבעים החמים של הריהוט והאביזרים השונים בחלל. ניתן גם לבצע שילוב בין גווני אור חמים וקרים, תוך שימוש בעמעם על מנת להתאים את הגוון למצב הרצוי. 

התאמת גוון האור הרצוי בעזרת חברת קמחי תאורה

כפי שראינו, התאמת גוון אור לפי חלל החדר יכולה להיות משימה מורכבת המצריכה התמצאות בתחום עיצוב התאורה. המומחים של חברת קמחי תאורה, ישמחו לסייע לכם להתאים את גוון האור הרצוי לכם ליצירת האווירה הרצויה.

בין אם אתם מחפשים להאיר את החדר באמצעות גופי תאורה שקועי תקרה או שתרצו לעשות שימוש בגופי תאורה עומדים, נוכל להמליץ לכם כיצד לבצע זאת בצורה אופטימלית. כמו כן, אנו מזמינים אתכם לבחון קטלוג גופי תאורה אצלנו.

תוכלו למצוא אצלנו בין היתר נברשות לסלון, גופי תאורה עומדים, ספוטים ועוד.

 

אז אם חיפשתם ייעוץ תאורה ברמה גבוהה עבור הבית או המשרד שלכם, הגעתם למקום הנכון. פנו אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לרשותכם.

לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:

* אנא הכנס/י שם מלא
* אנא הכנס/י טלפון
לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:
אנא הכנס/י שם מלא
אנא הכנס/י טלפון
דרגו את המדריך להתאמת גוון אור לפי חלל החדר:
תודה על הדירוג, דירגת:
מדרגים: 2  ממוצע: 5
צרו קשר  077-8038596
השאירו פרטים:
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ