חנות אונליין
077-8038596

איך תבטיחו עיצוב תאורה למטבח שישרת אתכם פונקציונלית ועיצובית

בעת עיצוב תאורה לבית בכלל, ולמטבח בפרט, עלולות להתעורר שאלות רבות. איך לנצל בצורה מיטבית את האור הטבעי שחודר לחלל, איזה סוג של גופי תאורה לשלב ועוד. אספנו עבורכם את הטיפים המובילים של מומחי התאורה מבית קמחי, שישפכו לכם מעט אור ויענו לכם על מגוון שאלות, שעשויות לצוץ במהלך שיפוץ, עיצוב או שדרוג המטבח.

על החשיבות של מטבח מואר היטב

מטבח מואר היטב הוא דבר הכרחי בהתחשב בשימושים הרבים שעושים בו הן כמרחב חברתי ואזור מעבר, הן כמרכז הכנת המזון והבישול, והן כאזור תצוגה מעוצב. אך מעבר לשיפור המראה הכללי שלו, תאורה נכונה מקלה על קלות אחסון של פריטים בארונות גבוהים או נמוכים, מאפשרת לכם לחתוך קוביות ביתר ביטחון ודיוק, ואף יכולהלעורר את התיאבון והשיח בחלל.

בעוד שבעלי בתים רבים מציינים את המחסור באור טבעי כאשם שמאחורי המטבח העמום שלהם, תאורה מלאכותית מהסוג הלא נכון או במקום הלא נכון יכולה אף להחמיר את הבעיה.

בססו את עיצוב תאורת המטבח שלכם על שלוש שכבות תאורה

  1. תאורה סביבתית-תאורהעילית רכה המאירה את הרצפה והקירות כך שניתן בקלות להיכנס, לצאת ולנווט במטבח.
  2. תאורת משימות- תאורהבהירה יותר להארת משטחי עבודה, איים, כיורים ואזורי עבודה אחרים, המאפשרת לקבל דיוק מוגבר במהלך הכנת אוכל, בישול וניקוי.
  3. תאורת מבטא- בין תאורת הסביבה למשימה, תאורת מבטא מדגישה מאפיינים ארכיטקטוניים או תפאורה במטבח.

גישת השכבות, המשלבת את כל שלושת הסוגים הללו מאזנת את התאורה במטבח ומבטיחה תאורה מספקת וחיונית לשימושים השונים בו. כמו כן, היא ממזערת צללים, שלעיתים קרובות נובעים משימוש בלעדי בתאורה עילית, ובוהק, שיכול לנבוע רק משימוש בתאורת משימות בהירה.

קנו גופי תאורה המתאימים לכל שכבה

חפשו גופי תאורה מעוצבים למטבח באיכות גבוהה לכל אחת משלוש קטגוריות התאורה

  • גופי תאורה סביבתיים במטבח כוללים תאורה צמודת תקרה למטבח, נורות שקועות המותקנות בתוך פתחים רדודים בתקרה, גופים קמורים למחצה צמודי תקרה עם פער קטן או גדול בין המתקן לתקרה, בהתאמה, ונברשות או עששיות. שתלויים מהתקרה על ידי שרשרת.
  • גופי תאורת המשימות כוללים גופי תאורה תלויים למטבח, אורות תליון התלויים מהתקרה, רצועות LED מרובות נורות או קלטת LED התומכת או נדבקת על ארונות המטבח, המזווה או המגירות או בתוכם. תאורה מתחת לארון אידיאלית להארת משטחי עבודה
  • אור מבטא כולל גופים תאורה עם פרופיל נמוך שמטפסים על או בתוך ארונות וכן גופי תאורה מעוצבים צמודי קיר.

מקמו את גופי התאורה לפי פונקציה וסוג

גופיהתאורההסביבתיים צריכים לכוון את האור באופן אחיד על רצפת המטבח, לכן מקמו אותם באופן הבא

  • בעת התקנת מתקן, נברשת או פנס יחיד, מקמו אותו ישירות מעל האי. אם אין לכם אי, מקמו אותו במרכז התקרה.
  • בעתהתקנת אורות שקועים,יש להשאיר בין האורות מרחק השווה למחצית גובה.כדי להימנע מהטלת צללים על משטחי השיש, נסו למקם אורות שקועים מעל המשטחים, כך שיונחו כמה סנטימטרים אחורה מהקצה הקדמי של המשטחים.

תאורת משימות צריכה להפיל אור על משטח עבודה, לכן הציבו אותם באופן הבא

  • אורות תליון ממוקמים באופן אידיאלי ישירות מעל כיורים, עמדות קיצוץ, שולחנות אוכל ומוקדי פעילות אחרים, אבל אתם גם רוצים להימנע מהצבתם ישירות מעל מכשירי חשמל עם תאורה מובנית משלהם, כמו וונטות או מקררים.כדי למזער את הסנוור בזמן העבודה, הרכיבו את הגופים כ- 2 מטרים לפחות מעל המשטח שהם מאירים.
  • יש להניח רצועות LED או קלטת על החלק התחתון של הארונות העליונים כדי להטיל אור על אוכל ומשקאות על השיש. הצבתם בתוך מגירות, מאחורי דלתות ארון או מזווה, או בחלקן התחתון של ארונות הבסיס יכולה גם לאפשר לכם אחסון ושליפה קלים יותר של כלים, אוכל, סירים ומחבתות, או ציוד ניקוי שנשמר בתוכם. הרכיבו את האורות האלה עד שלושה סנטימטרים מקדמת הארון כדי להפחית את הסנוור.

תאורת מבטא צריכה להדגיש את הפרטים או את העיצוב שרוצים להבליט ולהתגאות בו, לכן יש למקם אותם באופן הבא

  • התקינו אורות מפרצון במדפי התקרה כדי להדגיש אריחי תקרה דקורטיביים.
  • הציבו תאורה על החלק התחתון של הארונות העליונים כדי להציג אגרטלים או עיצוב משטחי אחר.

בחרו נורות הפולטות טמפרטורת צבע אידיאלית

נורות ליבון, LED ונורת פלואורסצנט קומפקטית (CFL) למטבח מגיעות באחת משלוש טמפרטורות צבע המתארות את מאפייני הצבע של הנורה שהנורה פולטת.יש לבן רך, לבן קר /לבן בהיר ( ואור יום.ככל שטמפרטורת הנורה גבוהה יותר, כך היא נחשבת קרה יותר (כלומר כחולה יותר).ככל שהטמפרטורה נמוכה יותר, האור חם יותר (כלומר ענבר יותר). בחרו את טמפרטורת הצבע המתאימה ביותר לתפקוד גוף התאורה

  • פס תאורה למטבח  בצבע לבן נייטרלי.
  • גופי תאורה מבטאים עם אור חם יותר לתצוגות אחוריות, או עם אור לבן חד יותר על פרטים אדריכליים.

שלבו מקורות אור טבעיים

שילוב מקור אור טבעי בחלל כמו חלון יכול להעניק חמימות נוספת לחדר ולמלא את כל הפערים בכיסוי האור של גופי התאורה המלאכותיים במטבח, וגם במטבח עמוס, לרוב יהיו מקומות פנויים בהם ניתן להתקין חלון.

כיצד להאיר מטבחי חוץ?

היתרון האדיר של מטבחי החוץ הוא אור השמש, שמאפשר בכל שעות היום לעבוד כמעט ללא הצורך בתאורה.

בדרך כלל, עיצוב תאורה למטבח חוץ אינו שונה בהרבה מתאורה למטבח בתוך הבית, שכן גם כאן נדרשת תאורה פונקציונלית, אולם תאורת המבטא והסביבה יכולה להיות מעט שונה ולהיות מושפעת מעיצוב החלל החיצוני והתאורה שמאפיינת אותו.

לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:

* אנא הכנס/י שם מלא
* אנא הכנס/י טלפון
לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:
אנא הכנס/י שם מלא
אנא הכנס/י טלפון
דרגו את איך תבטיחו עיצוב תאורה למטבח שישרת אתכם פונקציונלית ועיצובית:
תודה על הדירוג, דירגת:
מדרגים: 2  ממוצע: 5
צרו קשר  077-8038596
השאירו פרטים:
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ