חנות אונליין
077-8038596

מה הקשר בין אדריכלות לתכנון תאורה לעסק

הקשר בין אדריכלות לתכנון תאורה לעסק

אם תשאלו כל אדריכל, תכנון התאורה הוא חלק בלתי נפרד מהחשיבה על המבנה הסופי. אנחנו מתכננים מראש מבנים בהם ייכנס הרבה או מעט אור יום טבעי, הכל בהתאם לכיווני האוויר העומדים לרשותנו. במידת הצורך, נוכל לדמות אור טבעי, או להשתמש בתאורה לבנה, תעשייתית ומודרנית. 

אז איזה סוג תאורה מתאים לכל מצב, ואיך גם אנחנו נוכל לבחור את גופי התאורה הנכונים לנו יחד עם התכנון האדריכלי? במאמר הבא נדון בנושא מרתק זה, המשלב בין אדריכלות לעיצוב פנים.

 

תאורה דקורטיבית

התפקיד התאורה במקום העבודה שלנו הוא לא רק פרקטי אלא גם דקורטיבי. לכן, יש להבין שלכל סוג תאורה - רכה ומלטפת או לבנה, נקייה ותעשייתית - יש השפעה גם על האווירה הכללית ומצב הרוח של העובדים. כתבנו לכם כאן מספר מאפיינים עיקריים של כל אחד מהסוגים השונים של תאורה לעסקים, כדי שיהיה לכם קל יותר לבחור.

תאורה רכה 

תאורה רכה נוצרת באמצעות גוונים חמים, כמו צהוב או כתום עדין. תאורה זו היא בעלת מראה חמים וביתי יותר, ויכולה לעזור לכם ליצור אווירה שקטה, רגועה ומרוכזת. זה יכול להתאים לחדרי המתנה, לדוגמה, מטבח, פינת ישיבה, ועוד. במקרים מסויימים ניתן לשים תאורה רכה גם בתוך המשרד.

תאורה בעלת מראה תעשייתי

תאורה זו יכולה להיות נהדרת לחללים גדולים, להדגשת פרטי אומנות או קירות בעלי טקסטורה ייחודית ומעניינת. היא תהיה לרוב בעלת גוון בהיר יותר, ותיתן אווירה עירנית, מרוכזת, ונקייה. תאורה לבנה היא בעלת מראה פחות ביתי, אך יותר חדשני ומסקרן.

 

תאורה ורסטילית

כשמדברים על תאורה אדריכלית, הורסטיליות של התאורה היא חלק מהעניין. אדריכלים רבים בשנים האחרונות נוטים לתכנן את מיקום התאורה כך שיהיה ניתן להשתמש בתאורה בצורה ורסטילית. זוהי למעשה תאורה שניתן לשנות מדי תקופה וניתנת לשליטה של העובד, כמו לדוגמה תאורה עם דימר (מעמעמם), או אפילו כזו שניתנים להזזה ממקום למקום, כמו לדוגמה מנורות עומדות וכאלה שנתלות על גבי מסגרות או חלונות.

 

תכנון עסק פרודוקטיבי 

פעמים רבות, החלל העומד לרשותנו הוא קטן, וכפי שהראו מחקרים מסויימים - עבודה בחללים קטנים וסגורים עלולה להוריד את התפוקה והפרודוקטיביות של העסק כולו. העובדים מרגישים שהם נמצאים בתוך חלל קטן למשך הרבה שעות, המחשבה הופכת לפחות גמישה, וקשה הרבה יותר לפתור בעיות ואתגרים. לכן, בעזרת תאורה מתוכננת היטב כבר משלב יצירת המבנה האדריכלי, נצליח לתת לחלל מראה גדול ופתוח יותר בדיוק כמו עם חלל המדרגות בבניין שבמידה ומסויפים לו מעקה זכוכית בהתאמה אישית הוא משדרג את הנוף ומסויף חיים למקום.

תכנון תאורה בחנויות

תכנון תאורה בחנויות הוא שונה לחלוטין מתכנון תאורה במשרדים ועסקים אחרים - הן מהבחינה האדריכלית והן מבחינת עיצוב הפנים של הסביבה. זאת מכיוון שבחנות אנחנו לא צריכים לדאוג רק לנוחות של העובדים, אלא גם לנראות של המוצר בעיניי הלקוחות. במקרה כזה, אנחנו ממליצים להשתמש בשילובים של תאורה בגוונים שונים.

 

אז מה בשורה התחתונה?

דיברנו על הקשר בן תכנון אדריכלי לתכנון התאורה, ואיך אפשר לשלב את שני הדברים ביחד לקבלת התוצאות הטובות ביותר. דיברנו על תאורה ורסטילית, שניתן לשנות ולשלוט בה בהתאם לצרכים המשתנים מעת לעת, ועל תאורה בחנויות ובמשרדים.

אבל הדבר שהכי חשוב לזכור כשמדברים על תכנון תאורה, הוא שאתם לא חייבים לעשות הכל לבד. מותר ורצוי להיוועץ במעצבים ואנשי מקצוע שיסייעו לכם להבין בדיוק מהי התאורה המתאימה ביותר עבור החלל שלכם. אנחנו בדורי קמחי נשמח לייעץ לכם בכל שאלה ובקשה - צרו עמנו קשר דרך האתר או בטלפון.

 

לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:

* אנא הכנס/י שם מלא
* אנא הכנס/י טלפון
לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:
אנא הכנס/י שם מלא
אנא הכנס/י טלפון
דרגו את מה הקשר בין אדריכלות לתכנון תאורה לעסק:
תודה על הדירוג, דירגת:
מדרגים: 2  ממוצע: 5
צרו קשר  077-8038596
השאירו פרטים:
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ