חנות אונליין
077-8038596

תאורה לסביבת עבודה מקצועית

תאורה בסביבת עבודה מקצועית מאפשרת חלוקה לאזורי עבודה שונים, כאשר בכל אזור מתנהלת פעילות אחרת. יש לזכור בתכנון התאורה להתייחס באופן שונה לכל אזור כך שתהיה לו התאורה המתאימה עבורו. כמו כן, יש לדאוג לכיסוי תאורה מלא לכל המשרד כך שלא יוותרו פינות נעדרות תאורה מספקת. יש לזכור כי תפקיד התאורה היא לאפשר לעובדים לראות בבירור ולבצע את עבודתם מחד ומאידך לא להעמיס על מערכת הראייה, מה שיגרום להתעייפות שלה.

בשביל לתכנן את התאורה בצורה הטובה והמדויקת ביותר, תמיד מומלץ להיעזר בחברה מקצועית שתבצע עבורכם תכנון תאורה אדריכלית.

מהו תפקיד התאורה בעיצוב חלל עבודה?

מלבד התפקיד העיקרי של תאורה למשרד שהוא לאפשר ראות טובה במשרד, לתאורה ישנו תפקיד חשוב בתצוגה ועיצוב. האופן בו אור נופל על גופים מוארים והשפעתו על הצבע שלהם משפיעה על נראות המרחב. תאורה מאפשרת להדגיש אזור מסוים לעומת אזורים אחרים ולמקד את תשומת הלב לאזור.

בכך יש לקחת בחשבון את האפקט שהאור יוצר והמראה המיוחד שהוא יכול להעניק לחלל. כמו כן, גם לצורה ולגודל של גוף התאורה יש תפקיד עיצובי: בסופו של דבר מדובר בגוף מוצק, ולא רק האור שיוצא ממנו משפיע ונראה. בחירת צורת גוף התאורה וגודלו מאפשרים לנו לשחק עם עיצוב המרחב, כאשר עיצוב שמרני יבחר אמצעי תאורה אחידים בגודלם וצורתם שאינם מושכים תשומת לב יתירה, בעוד עיצוב נועז יותר עשוי לבחור באי סימטריה בגודלם וצורתם של גופי התאורה תוך שמירה על שילוב הרמוני בניהם.

מקורות התאורה

בתכנון תאורה בסביבת עבודה אנו מתייחסים למספר מקורות אור:

  • אור טבעי: משרדים הכוללים גם תאורה טבעית הם משרדים נעימים יותר עבור העובדים ומשפיעים לטובה על התחושה הכללית והפרודוקטיביות. עם זאת, תאורה טבעית היא מוגבלת בהתאם לשעה ביום ועונת השנה, ולכן לא ניתן להסתמך רק עליה.
  • אור היקפי: מקור אור המאיר את החלל כולו באופן אחיד, ומהווה את מקור האור העיקרי בחלל.
  • תאורת הדגשה: תאורה המדגישה פריטים מסוימים באופן ויזואלי למטרות נוי וקישוט.
  • תאורה פונקציונלית: תאורה שנועדה להאיר חלל הדורש תאורה חזקה יותר מהתאורה ההיקפית.
  • תאורת חירום: תאורה שמקורה בסוללת החירום, המופעלת במקרה שהתאורה ההיקפית לא עובדה ומאפשרת התמצאות בחלל.

סוגים שונים של גופי תאורה

בסביבת עבודה מקצועית קיימים מספר סוגים של גופי תאורה:

  • גופי תאורה צמודי תקרה

זהו מקור האור העיקרי, ולרוב תאורה היקפית היא צמודת תקרה. תפקידם להאיר את החלל כולו, ולכן יש לפזר את אמצעי בתאורה באחידות ובכל שטח המשרד כדי להגיע לכיסוי מלא.

לצפייה בקטלוג גופי תאורה צמודי תקרה.

  • גופי תאורה שולחניים

תאורה לשולחן העבודה, המשמשת כאלומת אור ממוקדת וחזקה יותר בהתאם לצרכיו של העובד. מותקנת בשולחנות כתיבה ועבודה, מעבדות וכדומה.

לצפייה בקטלוג מנורות שולחן.

  • גופי תאורה צמודי קיר וגופי תאורה שקועים

אלו הם גופי תאורה המשמשים כתאורת הדגשה לשם יצירת אווירה במשרד.

לצפייה בקטלוג גופי תאורה שקועי קיר.

עוצמת התאורה

נדבך חשוב במיוחד בתכנון התאורה הוא עוצמת התאורה, הנמדדת בערכי לוקס. עוצמת התאורה נקבעת בהתאם לסביבת העבודה ולפעילות המתחרשת בהם.

  • בחללים בהם לא מתבעת פעילות רבה ואין צורך להתייחס לפרטים מדויקים כגון מסדרונות עוצמת התאורה תהיה לרוב נמוכה – כ-100 לוקס.
  • במשרד סגור וחדרי ישיבות בהם יש צורך בתאורה ברורה עוצמת התאורה תהיה גבוהה יותר, כ-500 לוקס.
  • במידה והמשרד מעוצב כחלל פתוח, בה התאורה ההיקפית חזקה יותר ואין תאורה ישירה, עוצמת התאורה לרוב תהיה גבוהה יותר ותעמוד על כ-600 לוקס
  • בחללים בהם נדרשת תאורה חזקה עבור עבודה מדויקת כגון מעבדה, עוצמת התאורה תהיה גבוהה ותעמוד על כ-1,000 לוקס.

יש לאזן את הצורך בתאורה שמסייעת לראות בבירור לבין הקלה על מערכת הראייה. זכרו כי תאורה בעוצמה גבוהה מדי או פחותה מדי מאמצת את העין ועלולה לגרום לכאבי ראש, ולפיכך משפיעה על התפוקה ואיכות העבודה.

 

אנחנו בדורי קמחי תאורה אדריכלית מתמחים בתחום של עיצוב תאורה לעסקים, עיצבנו עשרות פרויקטים של תאורה במשרדים וחללי עבודה שאותם ניתן לראות בעמוד הפרויקטים שלנו.

לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:

* אנא הכנס/י שם מלא
* אנא הכנס/י טלפון
לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:
אנא הכנס/י שם מלא
אנא הכנס/י טלפון
דרגו את תאורה לסביבת עבודה מקצועית:
תודה על הדירוג, דירגת:
מדרגים: 2  ממוצע: 5
צרו קשר  077-8038596
השאירו פרטים:
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ