חנות אונליין
077-8038596

תאורה לחנויות עם תקרה גבוהה

לתאורה בעסקים וחנויות יש מגוון תפקידים, כאשר החשובים בהם הם לאפשר ללקוחות ועובדים ראות טובה וברורה בחנות אך ללא עומס על מערכת הראייה, עיצוב החלל והשפעה על הנראות שלו, חלוקת החלל לאזורים שונים והדגשה של אזורים מסוימים בהתאם לצרכי החנות. כשמדובר בחנויות עם תקרה גבוהה עיצוב התאורה הופך למעט מאתגר יותר, שכן מיקום גופי התאורה רחוקים יותר מהמקום אותו אנחנו רוצים להאיר. לכן ריכזנו עבורכם מספר טיפים עבור תאורה לחנויות עם תקרה גבוהה.

תקרה גבוהה – האתגר וההזדמנות

תקרה גבוהה לא מהווה סטנדרט בישראל, ולרוב בבתים ובעסקים התקרה נמוכה יחסית (אם כי בחנויות מקובלת תקרה גבוהה יותר מאשר בבתים). כאשר מדובר על תאורה בחנויות עם תקרה גבוהה, היא טומנת בחובה אתגר לא פשוט בשל המרחק בין התקרה עליה תלויים חלק נכבד מאמצעי התאורה לבין האובייקטים המוארים. יחד עם זאת, תקרה גבוהה היא גם הזדמנות עיצובית ובעלת פוטנציאל רב.

5 טיפים עבור תאורה בחנויות עם תקרה גבוהה

  1. הדבר הראשון – לאפיין את החלל ואזוריו השונים

זהו טיפ חשוב בכל תהליך תכנון תאורה, בין אם מדובר על תאורה לבית, תאורה לעסקים ובין אם לחלל תקרה גבוהה או נמוכה. הביטו בחלל, חלקו אותו לאזורים ובחנו את הצרכים שלו. שימו לב אם החלל מחולק באופן פיזי לאזורים שונים או שהוא כשלעצמו חלל אחד ואתם מעוניינים לחלק אותו לאזורים. אפיינו את האזורים השונים והצרכים שלהם, ובפרט צרכי התאורה. שאלו את עצמכם – מי נמצא באזור הזה? מה הם צרכי התאורה שלו? באיזו מידה נדרשת תאורה חזקה וראייה ברורה?

  1. נצלו את הפוטנציאל של התקרה הגבוהה

כאמור, תקרה גבוהה מהווה אתגר אך גם פוטנציאל לא מועט. בחנויות ומקומות בהם התקרה נמוכה למשל, אי אפשר יהיה "להתפרע" כשניגשים לבחור גופי תאורה, שכן גופי תאורה גדולים מדי בצורה מסיבית שתופסת את העין יעמיסו על החלל וייצרו מראה מבולגן. לעומת זאת, כאשר יש תקרה גבוהה יש לכם חופש נרחב יותר ואפשר לבחור גם אמצעי תאורה גדולים בגופם ויוצאי גופן במראה שלהם.

  1. הקפידו לבחור גופי תאורה קלים לתחזוקה

העניין שתאורה בחנויות וחללים עם תקרה גבוהה הוא... שהתקרה גבוהה וקשה להגיע אליה. להחליף נורה היא לא פעולה פשוטה שניתן לעשות באמצעות עמידה על כיסא, ובדרך כלל נדרש לעלות על סולם או אמצעים אחרים וזו משימה לא מאוד קלה. לכן מומלץ לבחור אמצעי תאורה שלא יצריכו טיפול רב ובפרט נורות עם תוחלת חיים ארוכה שלא ידרשו תחלופה גבוהה. התחזוקה האמורה נוגעת הן לנורות והן לגופי התאורה עצמם.

  1. רוחב מאוזן של תאורה תלויה

בחללים עם תקרה גבוהה יש נטייה מובנת לבחור התאורה תלויה כדי לקרב את האור לאלמנטים המוארים, שלרוב עומדים על הרצפה. לצד זה, חשוב לזכור שתאורה תלויה לרוב צמצמת את טווח האור היוצא ממנה ויש לקחת זאת בחשבון. פתרון אפשרי לכך הוא לבחור תאורה רחבה יחסית, או לחילופין תאורה עם עוצמת חזקה יותר שתספק מספיק אור לחלל כולו, כולל בזמנים חשוכים. פתרון נוסף הוא הגברת הצפיפות של אמצעי התאורה, אך שוב חשוב לשים לב שהגברת הצפיפות לא תגרום לעומס ויזואלי.

  1. השתמשו בקירות

המשמעות של תקרה גבוהה היא גם קירות גבוהים. אין צורך שהתאורה היחידה תהיה בעלת גופי תאורה צמודי תקרה, שימו לב ששימוש בגופי תאורה צמודי קיר יכולים למלא מספר תפקידים בתאורת החנות שלכם.

לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:

* אנא הכנס/י שם מלא
* אנא הכנס/י טלפון
לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:
אנא הכנס/י שם מלא
אנא הכנס/י טלפון
דרגו את תאורה לחנויות עם תקרה גבוהה :
תודה על הדירוג, דירגת:
מדרגים: 2  ממוצע: 5
צרו קשר  077-8038596
השאירו פרטים:
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ