חנות אונליין
077-8038596

תכנון תאורה לפני שיפוץ הבית

תכנון תאורה לפני שיפוץ הבית

שיפוץ בבית הוא הזדמנות נפלאה לתכנן מחדש תאורה פרקטית, יפהפייה וידידותית לסביבה. אולם, בשביל להגיע לתוצאה מרהיבה שתתמזג עם עיצוב החלל בצורה מרשימה ומיטבית, נחוץ תכנון מראש.

במאמר שלפניכם המומחים של קמחי תאורה עונים על כל השאלות הנפוצות בנושא תאורה בעת שיפוץ הבית. גזרו ושמרו!

על אילו דברים מרכזיים עליכם לחשוב בעת תכנון תאורה חדשה?

בין אם מדובר בתאורה למטבח או לחדר השינה, חשוב תחילה להתחשב בייעוד של החדר שמעצבים, מה שעשוי להגדיר מראש את סוג התאורה והסגנון שיתאימו, יצמצם את אפשרויות הבחירה ויחסוך לכם הרבה מאוד התלבטויות.

חשוב לקחת בחשבון את הטמפרטורה הנחוצה וצבע מקורות התאורה – תאורה לסלון בטמפרטורה חמה וגוון צהוב כדי לתת תחושת אינטימיות וחום או תאורה קרה ולבנה לחדר העבודה, שתשמור על ערנות גבוהה ותבטיח פרודוקטיביות.

כמו כן, יש לקחת בחשבון, האם נדרשת תאורת משימות או מצב רוח, האם התאורה צריכה להיות גמישה וכדומה.

אלמנט נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא אינדקס עיבוד הצבעים. נוריות לד מסוימות טובות יותר מאחרות בשחזור צבעי אובייקטים בהשוואה למקור אור טבעי, וגם בתקציב סביר ניתן לקבל מענה טוב לדרישות אלו.

אילו סוגי תאורה עליכם לכלול?

שכבות אור הן המפתח. יש לקחת בחשבון אורות כלליים, משימות ומבטאים. חשוב מאוד לשלוט בכל שכבות התאורה השונות כדי לספק גמישות. לשם כך נחוצים מעגלי תאורה נפרדים לכל שכבה.

התאורה צריכה להתייחס לפונקציונליות, לאווירה ולסגנון, מה שאומר ששילוב נכון יאפשר ליהנות מחלל נעים, מעוצב ושימושי. להדגשת דקורציות ואלמנטים עיצוביים יש להשתמש בתאורת מבטא. ליישומים שונים יש להיעזר בתאורת משימות ובכדי ליצור אווירה נינוחה ונעימה, צריך ליצור דרמה, ניגודיות, אזורים מוצלים ובריכות אור.

באיזה שלב צריך לתכנן ולהתקין את החשמל?

יש לתכנן את עיצוב ומיקום התאורה בשלב מוקדם מאוד של הפרויקט. תוכנית תאורה תסייע להבטיח שיש לכם מספיק תאורה לחלל, ותקל על בניית תשתית החשמל שנחוצה לצורך התקנתה.

אם אתם עתידים לשלב תאורת רצפה שקועה, יש להתקין את צינורות ההתקנה בשלב מוקדם של השיפוץ, לפני יציקות, עבודות טיח וריצוף. כמובן שבשלב זה של השיפוץ אתם עשויים להיחשף לכל הבלגן והלכלוך המגיעים יחד עם עבודות אלו אך אל דאגה, בסוף השיפוץ פשוט תדאגו להזמין חברת ניקיון מקצועית שתעזור לכם לנקות ולסדר את הכל מחדש.

גופי תאורה ואביזרים נוספים סביר להניח שתכניסו לבית בשלבים מתקדמים יותר על מנת שלא יתכסו באבק.

האם ניתן לשנות את כל מבנה התאורה בבית?

יש שבוחרים לבצע התאמה מחדש של חלק מנקודות התאורה בבית. כאשר עושים שיפוץ מאסיבי, ניתן לעשות שינויים מהותיים יותר. במקרים מסוימים ניתן למצוא פתרונות יצירתיים גם כאשר מבצעים שיפוץ קטן, ובל זאת רוצים לערוך שינוי מהותי. יש לבחון כל מקרה לגופו ולדעת מה תנאי השטח ומגבלותיו על מנת להבטיח שהפתרון יהיה אסתטי, בטוח ואמין.

האם כדאי לשלב תאורה חכמה?

טכנולוגיה חכמה יעילה מבחינת תכונות אוטומציה וחיסכון אנרגטי. עם זאת, חשוב לא להסתמך עליה לחלוטין. פרט לכך, חשוב לקחת בחשבון את העלויות שנגזרות ממנה בהווה והתשתית שנחוצה לצורך שילוב תאורה חכמה בבית.

כיצד ניתן להפחית את ההשפעה הסביבתית של תאורת הבית ולהפחית בעלויות החשמל?

רוב גופי התאורה כיום משלבים נורות לד, שנחשבות לחסכוניות ועמידות לזמן רב. על מנת לנהל את השימוש בחשמל ולחסוך יותר ניתן להשתמש בדימרים או בגלאי תנועה.

לסיכום

רגע לפני ששוברים, מתכננים.

התאורה היא חלק בלתי נפרד משיפוץ ועיצוב הבית. תכנון מראש יחסוך לכם הרבה מאוד עלויות, יקצר את תהליכי העבודה ויבטיח גם רמות גימור מושלמות וגם שהתוצאה הסופית תהיה לשביעות רצונכם.

לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:

* אנא הכנס/י שם מלא
* אנא הכנס/י טלפון
לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:
אנא הכנס/י שם מלא
אנא הכנס/י טלפון
דרגו את תכנון תאורה לפני שיפוץ הבית:
תודה על הדירוג, דירגת:
מדרגים: 3  ממוצע: 5
צרו קשר  077-8038596
השאירו פרטים:
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ