חנות אונליין
077-8038596

החשיבות של בחירת גופי תאורה לבית ועל ההשפעה על מצב רוחנו

בבחירת גופי תאורה לבית, לעסק או למשרד, מומחי תאורה צריכים תמיד לבחון את סוג החלל שהלקוח מבקש להאיר, את הפונקציות שהחלל נועד לשרת ואת אופי הפעילות שעתיד להתרחש בו. ההתחשבות בכל הגורמים הללו ובחינתם מאפשרת גם לבחור גופי תאורה מעוצבים וגם לעצב תאורה שמתאימה לצרכים של הלקוח באופן מיטבי.

השפעתם של צבע האור, העוצמה שלו ומידת הרוויה שלו הוכחה בכמה מחקרים שונים שקבעו, בין היתר, כי אור חזק מעצים את הרגשות שלנו, ואילו אור מעומעם שומר על מנעד הרגשות שלנו יציב. ממצאים נוספים מצביעים על כך שתאורה לבנה או כחולה מגבירה את הערנות והפרודוקטיביות שלנו, אך מצד שני, היא עלולה לגרום לפגיעה בשעון הביולוגי שלנו ולהוביל להפרעות שינה שונות.

איך זה משפיע על תכנון החלל?

הגדרת התאורה בכל חלל חייבת להיעשות בעת קביעת ייעודו של החלל ואופן השימוש בו. כך לדוגמה, אם מעצבים חדר עבודה או מטבח, בהם חשוב לעודד ערנות ופרודוקטיביות יש להגדיר את האזורים המיועדים לאור הבהיר. לעומת זאת, הסלון ידרוש תאורה עדינה וחמימה יותר, שכן הוא נועד לפעילויות אינטימיות, למנוחה ולאירוח. 

באזור הכניסה לבית, שם מקבלים את האורחים, חשוב ליצור מעבר חלק ורציף ככל שניתן בין החוץ לפנים. לכן בלילה מומלץ להאיר בתאורה חמימה ועדינה, ואילו בשעות היום מומלץ לקבל את פני האורחים בתאורה בהירה יותר, שתואמת את תאורת החוץ בשעות הללו.

כיום ניתן למצוא שפע של גופי תאורה צמודי תקרה או תלויים, שמשלבים טמפרטורות תאורה שונות, וניתן להתאימם לכל שעה ביממה.

נסו לחקות את תאורת החוץ

לא מעט מחקרים תיעדו את היתרונות הרבים של שילוב אור טבעי בחללי המגורים שלנו. מגזין התאורה האדריכלית פרסם מחקר, שקבע כי תאורת יום מספקת גירוי שנחוץ לוויסות מקצבים ביולוגיים, שמשפיעים עלינו מבחינה פיזית, מנטלית ורגשית. פרט לכך, נמצא שהתאורה משפיעה על מצב הרוח שלנו ויכולה להגביר את הביצועים שלנו בכל תחומי הפעילות שלנו ביום יום. מומלץ כמובן להתייעץ עם בעל מקצוע, כדי לדעת בדיוק מה לבחור, כפי שתתייעצו בענייני ביטחון הבית שלכם עם מנעולן בגבעתיים במידה ותרצו לדעת משהו שקשור למנעולים או תיקון הדלת שלכם.

לתאורה טבעית יכולה להיות השפעה דומה כאשר היא משולבת בתוכנית התאורה של הבית. מעבר לחיסכון באנרגיה, חשיפה לאור טבעי משפרת את מצב הרוח ויכולה לעזור להקל על ההירדמות. בילוי באזורים המועצמים על ידי אור טבעי יכול לשפר את התפקוד היומיומי שלנו, מה שעשוי גם להגביר את תחושת האושר ורמות האנרגיה. 

מומחי תאורה טוענים, שתאורת פנים צריכה לחקות את תאורת החוץ על ידי חיפוש דרגות תאורה דומות- אור קריר לבוקר, אור לבן לצהרים ואור חמים לשעות הערב.

כמובן שהגורם החשוב ביותר בעיצוב תאורת הבית הוא מה שהדיירים בו מעדיפים באופן אישי, אך על מנת ליצור מרחב רגוע ונעים המדמה תאורת חוץ, מומלץ להשתמש ביום בתאורה בהירה יותר ובלילה באורות שכוללים טמפרטורות צבע חמות יותר, שניתן להפחית את עוצמתן, בעיקר בחדרי השינה.

 

גמישות היא המפתח

גמישות הוא המפתח לעיצוב תאורה חכם ויעיל. קיימים כיום פיתוחים חדשניים בעולם התאורה, כמו נורות לד עם בקרות משולבות שמעניקות את היכולת לטשטש טמפרטורות צבע חמות יותר ופותחות פתח למשחק עם התאורה בחלל. את העיקרון הזה מיישמים כמעט בכל מסעדה לדוגמה, שמציבה גופי תאורה תלויים עם אור חם מעל שולחנות הסועדים במטרה לגרום להם למשוך את הזמן בין המנות ולעורר שיחה באווירה רגועה, נעימה ונינוחה. לעומת זאת, במסעדות מזון מהיר מאוד נפוץ לראות גופי תאורה תלויים או צמודי תקרה עם אור קר, שמעודד את האנשים לאכול בקצב מהיר ותורם לתחלופה מהירה של סועדים.

לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:

* אנא הכנס/י שם מלא
* אנא הכנס/י טלפון
לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:
אנא הכנס/י שם מלא
אנא הכנס/י טלפון
דרגו את החשיבות של בחירת גופי תאורה לבית ועל ההשפעה על מצב רוחנו:
תודה על הדירוג, דירגת:
מדרגים: 2  ממוצע: 5
צרו קשר  077-8038596
השאירו פרטים:
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ