חנות אונליין
077-8038596

איך לבחור תאורה לבית שמשלבת אווירה ופונקציונליות

תאורה נכונה משפרת את עיצוב הבית, ויוצרת בכל חלל אווירה ספציפית בהתאם לסוג הנורות וגופי התאורה שבוחרים לו. התאורה יכולה להיות פשוטה או מתוחכמת- הכול קשור ליצירת מצב רוח נכון ולהוצאתו אל הפועל באמצעות סגנון בדרך הכי טובה שאפשר.

על מנת להשיב על השאלה, איך לבחור תאורה לבית, נכיר את 3 סוגי התאורה השונים:

  1. תאורה כללית- הכוונה באופן כללי למקור התאורה המרכזי של החלל. בדרך כלל הוא ממוקם במרכזו, במיקום סימטרי ואחיד, ומטרתו להבטיח שכל החדר יהיה מואר היטב.
  2. תאורת משימה- ממקדת את האור באזורים בהם מתבצעות פעילויות ספציפיות כמו קריאה, בישול או משחק, ומטרתה לאפשר לבני הבית לבצע את מטלותיהם ופעילויותיהם ולחזק אווירה מסוימת בחדר. כמה דוגמאות לתאורת משימה כוללות מנורות שולחן ותאורה מתחת לארון.
  3. תאורת מבטא- משמשת להדגשת חפצים דקורטיביים ופרטי נוי מיוחדים כמו פסלים, תמונות, ציורים וכדו'. אורות מבטא באים בצורת זרקורים, כאשר אור חזק ממוקד באוביקט המדובר.

סוגי הנורות שמשמשות לחלל הביתי

  1. נורות ליבון- פולטות אור צהוב וחום, ומשמשות לתאורת פנים. הן עובדות נפלא כמנורות שולחן או רצפה ובנברשות, אך נחשבות לנורות הכי פחות חסכוניות באנרגיה.
  2. נורות פלורסנט- פולטות אור קריר ובהיר, ומעניקות מענה מושלם לאזורים בהם לא נדרשת תאורת משימה או אווירה, כמו מרתפים, חדר כביסה וכדו'.
  3. נורות לד- אף על פי שהנורות הללו יקרות יותר, הן מחזיקות לאורך זמן רב יותר וחוסכות באנרגיה, מכיוון שהן פולטות אור בוהק עם וואט קטן. נורות לד גורמות לצבעים להיראות נפלא, ולא מייצרות חום. הן מגיעות במגוון צבעים, כמו לבן, צהוב, אדום, כחול ועוד. הודות ליתרונות הללו נורות הלד נחשבות לבחירה אידאלית עבור מבחר רחב של גופי תאורה תלויים מיוחדים, והן הבחירה המועדפת בקרב אנשי מקצוע ותאורנים רבים.
  4. נורות הלוגן- משמשות לעתים קרובות כדי לספק זרקור על חפצים אומנותיים בבית. הן זמינות באור צהוב ולבן, מייצרות חום וצורכות רמות גבוהות של אנרגיה.

איך לבחור תאורה לבית?

עם סיום שיפוץ, בנייה או בעת מעבר לדירה חדשה, נשאלת השאלה, איך לבחור תאורה לבית? אספנו את העקרונות הכי חשובים, שיעזרו לכם להתמקד בגופי תאורה מתאימים ובסוג התאורה הנכון עבור כל חלל ברחבי הבית.

  • מבואות כניסה ומדרגות- בדרך כלל מדובר באזורים פחות מעוטרים ברחבי הבית, ולכן מומלץ לשקול שימוש בתאורה אסתטית. שילוב של נברשת מעוצבת או שימוש בטכניקת שכבות, הכוללת שימוש בכמה מקורות אור יכולים להחיות את החלל.
  • סלונים- חללים משותפים כמו סלונים הם המקום בו מתבצעות פעילויות מגוונות. בחללים אלו מומלץ ליצור אווירה מזמינה על ידי שילוב עדין של תאורה כללית יחד עם אורות מבטא. ניתן גם לשלב ולהתאים מנורות שולחן ומנורות רצפה. עם זאת, חשוב לשים לב לגודל הסלון, שכן אם הוא קטן, ייתכן שאור כללי יעשה עבודה מספיק טובה. מצד שני, אם התקרה גבוהה, כדאי לבחון גופי תאורה תלויים לסלון. גם בסלון טכניקת השכבות עובדת נפלא, ושילוב של מנורה עומדת יכול להאיר פינות חשוכות בחדר.  
  • פינות אוכל- פינות אוכל צריכות להיות מקום נוח, בו המשפחה יכולה להתקבץ, לסעוד ולשוחח בנעימות. על מנת ליצור אווירה מזמינה, מומלץ לתלות גופי תאורה תלויים, שניצבים לכל הפחות 60 ס"מ מעל השולחן. תאורה כללית שתלויה מהתקרה ותאורת מבטא היקפית בעוצמות הנכונות ייצרו אווירה נעימה וחמימה להתכנסות משפחתית ויצירת האיזון בין האינטימיות והפתיחות המתאימים לבילוי סביב שולחן האוכל.
  • מטבחים- תאורה כללית בעוצמת אור טובה חיונית לאזור המטבח. כדאי לוודא שהמטבח מואר היטב ולשלב תאורה משלימה מתחת לארון העליון מעל שטח העבודה. גופי תאורה תלויים למטבח יכולים להשתלב נפלא מעל בר או משטח עבודה כמו אי, ובעזרת מנורות צמודות תקרה מעוצבות ניתן לשפוך אור בצורה שווה על החלל כולו.
  • חדרי שינה- לחדרי השינה כדאי לבחור תאורה שמשדרת אווירה נינוחה ומרגיעה. גופי תאורה צמודי קיר ומנורות שולחן הם בחירה נכונה, ושילוב של פונקציית עמעום יכולה להיות מאוד פרקטית ליצירת אווירה בהתאם למצב הרוח או סוג הפעילות בחדר.
  • חדרי לימוד/ מרחבי עבודה- כשעובדים או לומדים, חשוב שתהיה תאורה שמסייעת להתמקד ולהתרכז. שילוב של תאורה כללית שמאירה את החדר יחד עם מנורת שולחן משלימה יסייעו לכם ליצור את התאורה המושלמת, אולם יש לוודא שהאור לא בוהק מידי, שכן הוא עלול לסנוור ולפגוע בראייה לאורך זמן.
  • חדרי רחצה ושירותים- מטעמי בטיחות, את המתג של הנורות יש למקם מחוץ לחדר האמבטיה. מומלץ להימנע מגופי תאורה שעלולים להינזק מלחות כמו גופים עם גימורים מעץ, עור או בד, וכדאי לשלב תאורה קרה ופונקציונלית עם תאורה חמה ליצירת אווירה אינטימית ורכה.

מתלבטים איך לבחור תאורה לבית? מומחי התאורה של קמחי זמינים לתת לכם טיפים שיתאימו לביתכם, לצרכים שלכם ולתקציב שעומד לרשותכם. בואו להכיר עולם שלם של אפשרויות שיאירו לכם את הבית באור חדש.

לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:

* אנא הכנס/י שם מלא
* אנא הכנס/י טלפון
לקבלת ייעוץ תאורה, השאירו פרטים:
אנא הכנס/י שם מלא
אנא הכנס/י טלפון
דרגו את איך לבחור תאורה לבית שמשלבת אווירה ופונקציונליות:
תודה על הדירוג, דירגת:
מדרגים: 2  ממוצע: 5
צרו קשר  077-8038596
השאירו פרטים:
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ